"20 yıl sevmedim, ama kalecilik yaptım"

"20 yıl sevmedim, ama kalecilik yaptım"
Bu sözler Türkiye'de şampiyonluklar yaşamış ve milli takımımızın formasını giymiş olan çok önemli bir isimden geldi. Bugün Türkiye'nin en önemli takımlarından birinde Teknik Direktörlük yapan Şenol Güneş "Kaleciliği kimse sevmez, ama ben hiç sevmeden 20 yıl kalecilik yaptım." dedi.

Futbolcu olarak kariyerine baktığımızda önümüze şöyle bir tablo çıkıyor. Güneş, 1967 senesinde  Erdoğdu Gençlik altyapısında forma giymeye başladı. Buradaki yüksek performansıyla Sebatspor'a, oradan da Trabzonspor'a geçti.

İlk profesyonel sözleşmesini 1969 senesinde Sebatspor'la imzalayan Şenol Güneş, göz dolduran performansıyla 1972 senesinde Trabzonspor'a transfer oldu. 

1974 senesinde Trabzonspor'u birinci lige çıkaran takımın bir parçasıydı. Tam 15 sene Trabzonspor'da kalecilik yapan Güneş, 1987 senesinde futbolu bırakana kadar 413 maça çıktı. Ayrıca 1978-79 sezonunda 1110 dakika gol yemeyen Şenol Güneş, Türkiye rekoru kırdı ve dünyada da 17. oldu. 

Milli Takım kariyerine 1975 senesinde Türkiye U-21 takımında başlayan başarılı kaleci, 1976 senesinde Türkiye A Milli Takımı'na geçiş yaptı ve burada 31 maça çıktı.

Futbola santrafor olarak başladığını belirten Güneş, "Büyük yaş gruplarında beni takıma golcü olarak alırlardı. Ama kendi yaşıtlarım arasında kaleye geçerdim. İlk lisansımı da kaleci olarak kendi yaş gruplarımda çıkarınca bu yolda devam ettim. Arkasından tanıdığınız Şenol Güneş geldi."

Kaleci olarak kariyerinde bu kadar önemli işlere imza atan bir futbolcunun yıllar sonra bu işi sevmeyerek yaptığını söylemesi hepimizi şaşırtsa da, videoları izlediğiniz de şok olacağınız açıklamalar sizi bekliyor.  


Yorumlar