Maria Sharapova 26 Nisan’da Kortlara Dönüyor. O, Çok Heyecanlı… Tenis Severler de!

Maria Sharapova 26 Nisan’da Kortlara Dönüyor. 
O, Çok Heyecanlı… Tenis Severler de!

Dünya sıralamasının bir numarasıydı, doping cezası nedeniyle iki yıl kortlardan men edildi. Cezası 15 aya indirilen ve 26 Nisan’da tenise yeniden dönüş yapmaya hazırlanan Rus tenisçi Maria Sharapova, uzun bir aradan sonra Stuttgart Açık Tenis Turnuvası’nda mücadele etmeye hazırlanıyor. Instagram hesabından “Sadece birkaç gün daha” notuyla antrenman videosunu paylaşan ünlü tenis yıldızı, ‘Unstoppable’ adlı otobiyografik kitabının da heyecanı içinde.

Son birkaç yıldır hiçbir şeyin yolunda gitmediğinden yakınanların başında şüphesiz Maria Sharapova da var, zira ünlü tenisçi için 2015 ve 2016 hiç de iyi geçmedi. Avustralya Açık’ın devam ettiği  26 Ocak 2015’te alınan doping numunesinde yasaklı ‘meldonyum’ maddesine rastlanınca tüm tenis camiası şoke olmuştu. Dünya sıralamasının eski ‘bir’ numarası, yaptığı basın açıklamasında “Çok büyük bir hata yaptım” diyerek doping kullandığını itiraf etmişti.

MARİA SHARAPOVA BASIN TOPLANTISINDA “ÇOK BÜYÜK BİR HATA YAPTIM” İTİRAFINDA BULUNMUŞTU.

“Yasaklı Madde Olduğunu Bilmiyordum”
Dünya Dopingle Mücadele Kurumu (WADA) tarafından yasaklı maddeler listesine alınan ‘meldonyum’u 10 yıldır kullandığını açıklayan Sharapova, “Yasal bir şekilde bu ilacı alıyordum. WADA’nın yasaklı listesinde değildi. 1 Ocak’tan itibaren de yasaklı maddeler arasına girdiğini bilmiyordum. Testi geçemedim ve bütün sorumluluğu üstleniyorum” diye açıklama yapmıştı. Ünlü tenis yıldızı çok üzgündü ve kariyerinin bu şekilde bitmesini hiç istemediğini de ekledi, basın toplantısında… “Umarım tekrar oynayabilmem için bir şans verilir” diye sözlerini tamamladı.

Uluslararası Tenis Federasyonu (ITF) iki yıllık ceza verdi, ünlü sporcuya… 8 Haziran 2015’te 2 yıl men cezası aldı. Yasaklı madde ‘meldonyum’u bilinçli kullanmadığını belirterek cezanın kaldırılması veya sürenin azaltılması için Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi’ne (CAS) başvurdu ve ceza, 2 yıldan 15 aya indirildi.

Beş Grand Slam şampiyonluğu bulunan Rus raket, dünya sıralamasında yedinci sıradaydı ve kolundaki rahatsızlık nedeniyle 2015’teki Wimbledon’dan sonra yalnızca dört turnuvaya katılmıştı. Son olarak ise Avustralya Açık’ta Serena Williams’a karşı oynamış ve korttan yenik ayrılmıştı.

“Son Bir Yılım Parlak Geçmedi”
15 aya indirilen doping cezası ise artık bitti! Uzun süredir müsabakalardan uzak kalan Maria Sharapova, nihayet 26 Nisan’da tenis severlerle buluşacak. Tenis severler onu önce Stuttgart Açık Tenis Turnuvası’nda, daha sonra Madrid Açık’ta, ardından İtalya Açık Tenis Turnuvası’nda izleyecek. O, çok heyecanlı! 2.4 milyon takipçisi olan Instagram hesabından paylaştığı antrenman videosunun altındaki notta da heyecanı belli oluyor: “Sadece birkaç gün daha!”

Sharapova kortlara muhteşem bir dönüş yapmak için gün sayıyor, tabii ki tenis severler de… 
19 Nisan’da 30’uncu yaşını kutlayan Rus raket, ‘dönüş’ü öncesi gazete ve dergilere röportajlar da veriyor. Vogue dergisine verdiği son röportaj ise adeta bir günah çıkarma gibi… Sharapova, son bir yılının hiç de parlak geçmediğini söylüyor:
“Hayatımda hiç içmediğim kadar içki içtim, aynı anda birden fazla erkekle flört ettim. Sonunda sosyal hayatım vardı!”

Serena Williams Gibi O da Çocuk İstiyor mu? 
En büyük rakibi ABD’li tenis yıldızı Serena Williams’ı, 2004’te 6-1 ve 6-4’lük setlerle 2-0 yenerek Wimbledon’ı kazanan Sharapova, Williams’a da büyük saygı duyduğunu gizlemiyor. Geçtiğimiz günlerde hamile olduğunu açıklayan Serena Williams gibi o da bir gün çocuk sahibi olacak mı? Bekar olan Maria Sharapova da ilerde çocuk sahibi olmak istediğini belirtiyor: “Çocuk sahibi olmak istiyorum. Ama işime ciddi bir şekilde odaklandım ve aslına bakarsanız birçok ilişkimin neden yürümediğini de böylece anlayabiliyorum. Ben bir şeyi diğerine feda ederek yaşayamam.”


SHARAPOVA HAYATINI ANLATTIĞI, EYLÜL AYINDA ÇIKACAK OLAN UNSTOPPABLE ADLI KİTABIN KAPAĞINI TANITTI.

Hayatını Anlattığı Kitap Eylül Ayında Çıkıyor
2004’teki Wimbledon şampiyonluğu ile en genç ikinci tenisçi olarak adını tenis tarihine yazdıran Sharapova, doping testinin pozitif çıkmasının ardından emekliye ayrılmasını bekleyen pek çok kişi olduğu görüşünde. Ünlü Rus raket, belki de en iyi yanıtı yakında piyasaya çıkacak olan otobiyografik kitabı Unstoppable (Durdurulamayan) ile vermeye hazırlanıyor. Instagram hesabından kitap kapağını paylaşan Sharapova, yazdığı not ile onun emekliye ayrılacağını düşünenlere gönderme yapıyor gibi…

“İşte sonunda kitap kapağım! 2015’te hayatımı yazmaya karar vermiştim ve bu eylül, nihayet basılacak… Çok çılgınca! İnsanın kendi işini eleştirmesi çok kolay olmasa da her şeyi yazdığımı gururla söyleyebilirim. Çok güçlü… Bunları paylaşmak istediğimi de bilmiyordum. Hayat şaşırtıcı… Doğru ya da yanlış diye bir ‘yanıt’ yok. Şimdiye kadarki en iyi sınavım! Herkesin hayatı da öyledir değil mi? Mücadeleler, aşklar, başarılar, geri dönüşler… Ve liste böylece uzar. Tüm bunları kitabımın sayfalarında paylaşıyorum. Geçen hafta bu kadar fazla ön sipariş verilmesine de inanamıyorum! Hatta Barnes and Noble’da şimdiden en çok satanlarda bir numaraya çıkmış bile! Çok teşekkür ederim… 

En Çok Kazanan Kadın Sporcu
Sharapova’nın başarıları sadece kortlarda değil… 2015 yılında 6.7 milyon dolarını müsabakalardan, 23 milyon dolarını ise sponsorluklardan kazandığı 29.7 milyon dolarlık servetiyle ‘Yılın En Çok Kazanan Kadın Sporcuları’ sıralamasında 11’inci kez ilk sıraya yerleştiğini de unutmamak gerek! Forbes dergisine göre bu servet ile yalnızca ‘En çok kazanan sporcu’lardan biri değil, aynı zamanda ‘En çok kazanan kadınlar’ sıralamasında da ilk 10’da.

33 WTA, 4 ITF şampiyonluğu bulunan Rus raket, geri dönüşünün ardından hem tenisteki hem de sponsorluktaki başarılarına yenilerini ekleyebilecek mi? Bu güzel ve başarılı kadını izlemeye devam edeceğiz.

Yorumlar