Komşu kızların İzmirli hocası



Komşu kızların İzmirli hocası

UEFA Şampiyonlar Ligi Eleme Grubu maçlarına hazırlanan Konak Belediyespor’la yaptıkları hazırlık maçı öncesi konuştuk onunla...
PAOK Kadın Futbol Takımı, Yunanistan şampiyonu. Antrenörleri ise bir İzmirli. Mert İşbilir henüz 27 yaşında... Komşu’da kriz ortalığı kırıp geçirirken, o işsizliğin tavan yaptığı günlerde geçti takımın başına. Başarıdan başarıya koştu. Hikayesi ise bir o kadar ilginç! Genç teknik adamdan dinliyoruz:


Aşkının peşinden gitti

“Ege Üniversitesi’nde Beden Eğitimi Yüksekokulu okudum. Atletizm yaparak spora başladım. 6-7 yaşlarındaydım. Ondan sonra amatör futbol oynadım. Beden eğitimi bölümüne girdikten sonra futbolu bırakıp, futbol eğiticisi olarak devam etmek istedim. Bundan 3 yıl önceydi. Ege Üniversitesi’nde yüksek lisans dönemim vardı. Onu bitirdikten sonra profesyonel bir futbolcuyla çalışıyordum. Beni bireysel antrenman yapmamız amacıyla İstanbul’a davet etti. İstanbul’da kuzenimin düğünü vardı. Eşim de konuklar arasındaydı. Kendisi Yunan. Orada tanıştık. Bir şekilde ben de sonra Yunanistan’a gittim. Komşu’da birkaç gün içinde bir akademi takımında iş buldum. Kondisyoner olarak çalışmaya başladım. Antrenman yaparken PAOK bayan takımı da oradaydı. Her gün bizi izliyorlardı. Şampiyonlar Ligi maçları vardı, kondisyoner olarak beni davet ettiler. Bir sonraki sezon da, hoca görevi bıraktığında antrenörlük teklif ettiler. Ben de seve seve kabul ettim.”

Kulüp tarihine geçtik

Mert Hoca, takımı başarılı bir noktaya taşımış, yine o anlatıyor: “İlk yılımda lig şampiyonluğu aldık. Bir de Yunanistan kupasını kazandık. Çift kupa kazanmış olduk. Benim için lig şampiyonluğu bir başarı değildi. Çünkü takım Yunanistan’da dokuzuncu şampiyonluğunu kazanmıştı. Bir antrenörün gelip lig şampiyonu olmasına başarı olarak bakmıyorlardı. Ama performans olarak bakarsak, sadece bir beraberlik ve mağlubiyet aldık bu sezon. Bu benim için bir başarıydı. Şampiyonlar Ligi’nde de bu zamana kadar en fazla puanı toplamış oldum. Yine gruptan çıkamadık ama bir maçta 8-0 gibi skorla kazandık. Kulüp tarihine geçmiş oldu.”

Renkler siyah-beyaz amblem kartal

Genç teknik adam bir Türk’ün bir Yunan takımını çalıştırmasını ise şu sözlerle anlatıyor: “Bir Türk olarak hangi kulüpte çalıştığın önemli Yunanistan’da. Hiçbir Türk vatandaşının içine giremeyeceği kulüpler var. Ama taraftarlarının ‘Türkiye’ diye bağırdığı bazı kulüpler de var. Ben genel olarak hiç sıkıntı yaşamıyorum. Kulübümüz de zaten kardeş sayılır. 1926’da kurulan, İstanbul kökenli bir kulüp. Renkleri siyah-beyaz, amblemi kartal. Beşiktaş’la kardeş kulüp diyebiliriz. Yunanistan’da Selanik’te popüler bir kulüp. İnanılmaz ateşli taraftarları var. 13-14 yıldır kadın futbol bölümü var kulübün. Gelecek için ise tek bir hayalim var, Beşiktaş’ta çalışmak.”

Kadın her yerde kadın

Malum... Kadın her yerde kadın... Futbolcu olsa da, Yunan olsa da... Mert İşbilir, Yunan kadın futbolcularını da şöyle aktarıyor: “Kadın her yerde kadın. 12 kilo kaybettim takımı çalıştırmaya başladığımdan bu yana. Kapris demeyelim de kadınlarla çalışmak çok zor. Erkekle çalıştığınız zaman aynı çizgide devam ediyor. Kadınların psikolojisi bugün iyi, yarın kötü. Performansı da doğal olarak etkiliyor. Kadınlarla çalışmak için biraz politikacı gibi olmak lazım. Bir örnekle anlatırsam... Balık tutarken misinayı hızlı çekerseniz balık kaçabilir, çok yavaş çekerseniz de kaçabilir. O ayarı iyi bilmek lazım. O denge kaçtı mı kontrol de kaçar.”


Konak Belediyesi’ne teşekkür

Konak Belediyesispor Kadın Futbol takımını ise şu sözlerle değerlendiriyor Mert Hoca: “Konak Belediyespor’u tebrik ederim. Zaman buldukça Türkiye’deki kadın futbolunu takip ediyorum. Çok iyi bir takım kurmuşlar. Başarılarının devamını diliyorum. şampiyonlar ligi’nde umarım turu atlarlar. Türk olduğum için aracı oldular ve hazırlık maçı organize edildi. Konak Belediyesi’ne, bizi burada konuk ettikleri için teşekkür ediyoruz.”

Kaynak: hurriyet.com.tr

Yorumlar