Çalışmak, sabretmek bu olsa gerek


 Bu Ülke Gazetesinde Spor Muhabirliği görevinde bulunan yanı sıra, Adg Amatörün Dünyası internet sitemizin Ar-Ge Sorumlusu Yüksel Cırt, Amatör liglerden sonra artık profesyonel lig olan Ptt 1.Lig ( Eski adı Bank Asya Ligi olan ), Tff 2.Lig, Tff 3.Lig haberlerini de Adg Amatörün Dünyası ile paylaşmaya devam edecek.  

1 yıla aşkındır “Bu Ülke Gazetesi Spor Muhabiri” görevini üstlenen, gerekse Adg Amatörün Dünyası ekibine de desteğini esirgemeyen Cırt, 2012-2013 Sezonu için Bu Ülke Gazetesi adıyla Foto Muhabiri olarak başvurusunu T.S.Y.D. onaylandı. 28.08.2012 tarihinde TSYD İstanbul Şubesinden yelek ve kartını teslim aldı.  

Birçok platformda görev almış değerli meslektaşımızla bu azmini bu hırsını ve başarısını sormadan geçmedik düşüncelerini bizlere şöyle aktardı.

Cırt, sözlerine şöyle başladı. İçimdeki duygularımı yazarak anlatsam belki de kelimeler yetmez Tayfun hocam.  Şöyle söyleyeyim,  futbolu çok sevdiğim herkes tarafından bilinir. Futbol oynamışlığımda yoktur. Okul ve sonrasında iş hayatım ağırlıklı geçti. Ta ki 2005 yılında aynı işyerinde tanıştığım ve halada birlikte hareket ettiğim, değer verdiğim büyüğüm abim Harun Badem, vesile olmuştur. Adeta yaşam tarzım çevrem değişti. Bu işlere İddaa sitesi kurmakla başladım o dönemlerde çok sıkı takip ederdim Türkiye 2 ve 3 liglerini tahminler yapardım siteye yazdığım tutar ama oynadığım asla tutmazdı. Sonrasında doğup büyüdüğüm semt olan Şişli / Ayazağa Mahallesinin internet sitesini neden kurmuyoruz diye düşünürken birden kuru vermişiz.

 4 yıl boyunca Muhtarlık bünyesinde tamamen kendi çabalarımla ayakta tutma gayretlerim yanı sıra ek olarak enginlere sığmayan yapımla İstanbuldanhaberler sitesine yöneldik Harun Badem arkadaşımızla. Sportürktv ile görsel çalışmalarda bulundum Erdoğan Kocaman ile ve bir süre sonra futbol da haberlerini paylaşırken benim için çok değerli Efkan Bucak ile tanıştım. 

İşte bunu anlatmakta kelimeler bulmam imkânsız tanıdığım en dürüst en zeki bir o kadar da bilgili bir ustam diyebilirim. 3 yıla aşkın kendi kurduğu internet sitesinde gönüllü esasına göre çalışmalar gerçekleştirdim. Gerek görsel gerek yazılı tecrübe kazanmamda benim üzerimde altın değerinde emeği var.   Diğer çalışanlar için aynı düşünceleri taşımadığımı da bilinmesini isterim.  Tabi birkaç isimi de bunun dışında tutmak istiyorum.  Haksızlıklar yaşadım çok kırıldım inat ettim kendi kendime söz verdim daha iyisi için çalışacağım dedim. Asla yılmadım daha çok işlerime odaklandım. Uğraştım azmettim kar demedim kış demedim yağmur çamur demeden illere gittim. Bunların bir çoğunu kendi cebimden kendi harçlığımdan karşıladım bir kuruş bile almadan severek yaptım. Bazen kendi işim icabı bazense değerli büyüklerimi kıramadım kalktım gittim.  

Son 1 yıldır Bu Ülke Gazetesi ile tanıştım tek tek isim yazmayacağım her biri dünya iyisi büyüklerim abilerim hocalarım şahsıma inandılar, güvendiler kapılarını, sayfalarını açtılar yaklaşık 8-9 sayfada yer aldım.  ricada bulundum 2011-2012 sezonunda basın yeleği sıkıntılarını anlattım yeni sezonda sıkıntılar yaşamamamız için başvuru yapmamız gerektiğini ilettim kırmadılar hemen başvurumuzu yaptık benimle birlikte iki meslektaşım da yelek ve serbest giriş kartlarını aldı.

Bu süreçte bir arkadaşım vasıtasıyla şuanda sizin de yer aldığınız bu site olan  Adg Amatörün Dünyası sahibi Hakan Ertürk beyle tanıştım.  Yeni kurmuş olduğu internet sitesine destek olmamı rica etti. Benim içinde hiçbir sakınca olmadığından kabul ettim. Tanıyan bilir yaptığım işin en iyisi için uğraş veririm fazlasıyla abartırım ve yaparım. Tahmin edemeyeceğim bir ortam var burada.  

Hakan beyden beklenmedik bir hamle geldi, şaşırmadım da değil hani ADG Amatörün Dünyası çok kısa sürede ismini de tescilletti.  Belki de amatör futbol için bulunmaz bir site marka tescilli tamamen her şeyiyle resmi, kendi bütçesiyle dönen asla kurum ve kuruluşlardan para talep etmeyen, şimdilik kendi yağıyla kavrulan adresi mekânı belli bir telefon uzaklığında bir kuruluş.

Çok farklı bir bakış acısı ile bir belediye başkanımızın sözüdür yanlış biliyorsam da kendisinden özür dilerim. “Adamı olanın değil iş düşenin işi görülür burada”  sözünü benimsemiş bir kurum Adg Amatörün Dünyası.

Fazla söze gerek yok Sayın Tayfun hocam, çalışmak dürüst olmak en büyük erdemliktir.  Ne kimseyle rekabet içindeyim nede kıskançlık peşinde. Adımlarımı ufak ufak attım 4 yıl da gelebildim ama geldim. Daha bitmedi en yukarısı için mücadelem devam edecek hobi olarak başladığım bu işte şimdi nerelerde olduğumu biliyorum.  Geçmişimi de asla unutmadan devam edeceğim.  

Dün olduğu gibi bugünde her zaman paylaşmayı severim istenildiğinde yardım etmeye de hazırım. Ama şahsıma yapılanları unutmadım zamanı bir gün gelecek demiştim geliyor teker teker, neyse fazla söze gerek yok diyerek yeni sezonda tüm meslektaşlarıma başarılar diliyorum.

Söyleşi : Tayfun Kangal

Yorumlar

adgyazar dedi ki…
Yüksel kardeşim sen bunu çok daha önceden hak etmiştin.Tebrik ediyorum darısı bu işi seven tüm adaylara